fredag 4 juni 2010

Studenten

Nu skulle jag kunna skriva ett inlägg om att jag fortfarande sitter kvar på jobbet en fredagkväll klockan kvart i 7 och stressklipper, men det ska jag inte göra.
Istället tänkte jag ta upp en gammal fråga nu när det är student och studentflakstider.
Evelina befinner (befann) sig på ett studentflak idag och skickade den här bilden till mig.
 Som man ser på bilden är ingen direkt "finklädd" och alla är blöta av att ha fått öl eller liknande över sig. Vad är dealen med att alla ska spruta ner varandra med öl? Varför ska alla hålla på och byta om till "lösare" kläder? Det är ju fan ens student! Då ska man vara finklädd! Visst, jag hajjar att det är kul att åka runt och vråla och vara lycklig på en av de gladaste dagarna man har i livet, det gjorde jag själv, men att man ska byta om för att kunna spruta ner varandra med öl? Vad är vitsen med det?
Först är det ju alkoholmissbruk, sen är det ju ren idioti eftersom man luktar som ett jävla aber efteråt.
Fånigt!

Nej jag är inte bitter över att jag sitter kvar på kontoret och klipper en fredagkväll klockan kvart i 7 på kvällen och inte får åka studentflak. Inte alls.

Bara för det ska jag och Jesper ta oss ett järn. Det är ju inte arbetstid längre direkt ändå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar