söndag 27 juni 2010

Midsommar, landet och långhelg.

Nyss hemkommen från skärgården. Ojojoj vad jag känner mig utvilad och har en sån där skön varm hinna som omfamnar min kropp. Tror jag har bränt mig lite i solen minsann.

Midsommar var lyckad. Jag var nojjig i hela veckan om att saker skulle gå fel, nån skulle bli sur och ledsen, nån skulle bli arg och aggressiv, nån som skulle känna sig ensam, saker skulle gå sönder, dåligt väder, taskig mat, slut på sprit, högtalare som inte funkar.. Det visade sig att jag inte skulle behövt oroa mig över något. Helvete vilken trevlig kväll vi hade.
Vaknade lite sent och hann inte fixa iordning allt innan första gästerna anlände med båten. Men det gjorde inget. Vi parkerade oss nere vid bryggan för att sola och bada och koppla av. Snart var klockan halv 5 och de sista gästerna kom med sista båten. Det betydde också att maten behövdes lagas till.
Hungrig och lite överförfriskad satte vi oss till slut vid bordet där det fanns sill och potatis, grillat kött, såser och allt annat som hör till ett midsommarbord, det vill säga nubben/nubbarna.
När maten väl hade blivit intagen började stohejet att dra igång. Vi lekte de obligatoriska midsommarlekarna. Vissa tyckte det var fjantigt och kollade på fotboll istället, de andra hade sjukt kul.
Det var här det enda minuset på dagen skedde. Min kamera tyckte att det var jävligt lämpligt att få slut på batteri. Och jag mitt dumfan hade glömt laddaren i flen. Så inga mer bilder eller filmer vart det efter de lekarna. Men det gjorde inget. Jag hade kul ändå. Och jag slapp leka paparazzi.
Efter lekar blev det dans på berget som fortsatte till klockan 5 och alla hade gått och lagt sig lagom tills solen börjat titta fram igen bakom träden.
Tack som fan alla som var med för att ni gjorde dagen till det den var!
Jag återkommer med bilder när jag fått min laddare postad från Flen! 

Resten av midsommarhelgen spenderades med att återhämta sig och bara slappa. När det vart dåligt väder fanns fotbollen på tv. När det var fint vart det bryggan och solen man kunde ta till.

Nu sitter jag här i soffan i en varm lägenhet och tittar på  det fantastiska programmet "Mayday" på fyran och kollar igenom saker jag har att göra i veckan.
Tillbaka till verkligheten.

1 kommentar:

  1. tack själv för bästa midsommarfirandet!!!!!!!

    SvaraRadera