fredag 18 juni 2010

Ny kamera!

Vi åkte alltså till Flen. "Flen, 111 kilometer från Stockholm" står det på tågstationens vägg när man kommer med tåg.
Vi åkte dock inte tåg. Fick låna Dickens bil som tack för att jag filmade tidigt i morse. "Fulltankad ska den vara" sa jag. Det var den inte. Men men. Det var ju hyggligt att jag fick låna den. Speciellt när jag skulle ner till Flen. Men innan vi for iväg tänkte jag slå till. Slå till på den kamera jag suttit och porrsurfat på i 3 veckor. Jag ringde runt till olika butiker som jag visste låg på vägen, men var slut överallt.
Till slut hittade jag den på Scandinavian Photo. En Canon EOS 550D.
 
Så jävla fin grej. På vägen ner fick Evelina testa alla olika funktioner eftersom jag körde.
Till slut kunde jag inte hålla mig. Svängde in vid en vacker sjö och slet kameran ifrån henne.


Vi stannade till ett par gånger till vid kossor och dylikt på vägen för att fota lite mer.
 Jävlar vad kossorna var var galna. Jag gillar inte kossor. Dom är stora och låter och ser ut som att dom vill attackera en när som helst. Efter att ha samlat på oss ett dussin nyfikna kossor som råmade så in i helvete blev jag lite besvärad. Jag började vandra bort tillbaka till bilen. Evelina stod kvar och försökte mata nån ensam kossa. Det är klart att dom inte stannar kvar utan hela flocken följer efter mig. "MUUUUUU!" hörde jag bakom mig medan jag försökte verka obesvärad och gå i rask takt. Till slut börjar dom galoppera. Ja, kossor kan galoppera. Evelina stod kvar ensam med ett löv i handen.
Oj vilket långt inlägg och många bilder. Jaja. Ni får vänja er. Nu blire mycket foton hädanefter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar