onsdag 9 juni 2010

Dunka dunka

Sitter och klipper i lagom takt här på kontoret.
Plötsligt kommer det massa oväsen utanför. Skrik och vrål. Ett "Pang" hörs från någon fyrverkeripjäs.
Snart börjar glasen vibrera i takt till basen till ett kraftfullt musiksystem.
Det är nyutexaminerade studenter från ett gymnasium som ligger tätt intill som ska hoppa på sina flak.
Några hundra pers. Ölen flödar. Den flödar överallt förutom ner i struparna. Det kastas burkar, det vinkas med burkar, det hälls ut burkar. Varför, varför, varför dessa onödiga inköp av öl som bara hälls ut?
Jaja jag har redan skrivit ett inlägg om det och ska inte ta upp det igen.

Idag tar förresten min pappas frus dotter (styvsyster kan man också säga) studenten också.
Jessica heter hon. Förra året blev hon fri sin cancer och tar nu studenten. Fyfan vad jag är glad för henne. Dock kan jag inte närvara på mottagningen då jag har lite annat jobb att göra, men önskar henne all lycka!  Jag vill också ta studenten igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar