onsdag 2 juni 2010

Sex och staden

Ja, jag och evelina var alltså och såg "SATC 2", som man säger om man är tuff, igår.
Om det var jag som betalade så skulle jag vilja ha tillbaka pengarna. Nu var det hon som bjöd på det så jag kan väl egentligen inte säga något.
Jag hade väl inte för höga förväntningar ändå efter att kollat bland recensionerna, men jag hade hoppats på lite bättre ändå.
Jag börjar direkt gnaga på naglarna när filmen börjar med en minuts bildporr med helikopterstockar på Chrysler Building. Man ba' "det finns väl fler höga hus att köra coola åkningar på?".
Sen vet jag inte riktigt vad den handlade om. Eller såklart fattade jag vad det handlade om, men det kändes som att dom som gjorde den inte riktigt visste eller bestämde sig för vad den skulle handla om. Det kändes som dom ville slänga ihop en hel säsong på en film. Det lyckades inte.
Sen skulle det vara den där mysiga tonen som skulle få unga som gamla att sitta och skratta och mysa med som inte riktigt lyckades gå igenom. Jag satt mest och skämdes och ville gömma mig när tjejerna i filmen skulle sjunga karaoke med folk från alla världens hörn. Herregud vad skämmigt..

Nej jag ska inte sitta här och leka recensent, men jag blev fan arg på filmen. Första var ju grym!
Det här var ju endast ett försök att få in mer cash till filmbolaget eftersom första filmen vart en succé.
Och cash lär dom ha fått. Det var produktplacering efter produktplacering efter produktplacering. Och när man trodde det var nog körde dom in lite mer produktplacering. Och inte på ett diskret sätt.
1,5 av 5 suddigummin får den.

Johan den tönten, blev förresten vrålförbannad på mig för att jag såg den med Evelina istället honom för att jag hade "lovat" se den med honom idag. Så nu får jag väl vara en bra vän och gå och göra det då..Kan passa på att sova lite under tiden då..

Jag hade förresten massa bilder som jag tänkt lägga upp, men glömt sladden hemma så nu får dom vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar