fredag 18 juni 2010

Bröllop 2

Jävla bröllop. Gör att jag nästan blir försenad till min filmning. Ställer mig och väntar på bussen imorse klockan 06:50. Jag tittar upp mot den där lilla textremsan som vanligtvis visar vilken buss som kommer härnäst och om hur lång tid den kommer. Det står inte där nu. Istället står det att mellan den 18e klockan 04:30 och 20e 01:00 så går inga bussar på den sträckan pga kronprinsessans bröllop. Vafan!? Bröllopet är ju först imorn! Varför ska jag bli störd av det idag? Sopor. Jaja, jag fick springa (läs: gå snabbt) till tunnelbanan och hann på så sätt precis.

Nu sitter jag här på kontoret. Ensam. Dicken är på svensexa, Calle är på andra uppdrag, Johan är i New York, Dasha jobbar inte fredagar. Min djävul som sitter på min vänstra axel viskar ideligen att jag borde egentligen åka hem och jobba.
Men det kan jag inte heller. Segt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar