torsdag 24 juni 2010

Streeeeeess

Jävlar. Igår blev ingen bra dag. Eller tja, lite bra var den väl, men fylld av stress. Därför hann jag aldrig lägga upp nåt mer under gårdagen.
På jobbet satt jag och klippte och klippte. När jag hade klippt i 2 timmar märker jag att det blivit knas på projektet vilket innebar att det jag gjort var tvunget att göras om. Där dog min motivation lite.
Där kändes det som att det gick utför. Jag började känna mig mer och mer utmattad och det kändes som luften bara hade gått ur en. Dessutom var jag tvungen att kila lite tidigare för att jag skulle klippa mig.
Men det var nog bara bra. Fick en timme att hämta andan och bli bortskämd med skallmassage och en kaffe och kaka under själva klippningen. Tack Charlotte!

Efter klippningen skulle jag möta upp Evelina för att inhandla allt till midsommar. Och det var inte en liten inköpslista. Det var 17 kilo potatis, 8 kilo tomater och sallad och lök, fyrtioelva olika sillsorter, dill, gräddfil, papptallrikar, plastglas, soppsäckar, öl, vin, sprit osv osv osv. Typ..
Väl hemma skulle det packas kläder och grejer och rensas på balkong (återkommer om varför).
Snart var klockan halv 12 och jag var i ett virrvarr. Herregud vad virrig jag var. Gick runt och letade efter något som jag själv inte visste vad det var jag letade efter i typ 1 timme. Sen skulle man sova och det gick inte. Kändes som jag skulle på mitt livs resa, fast jag bara ska ut till landet och fira midsommar.

Idag är det också stress. Jävla massa stress.

Jaja, det blev ett "det här gjorde jag idag"-inlägg. Men det skiter jag i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar