lördag 12 juni 2010

Jävlar

Igår hade vi lite "förkrök"  hos oss. Jossan och hennes lumparpolare Johan kom förbi. Vi satt på balkongen och drack gott och lyssnade på musik.
Jag gick in och skulle titta på Frankrike-Uruguay. Musiken står på och dånar och vi får skrika till varandra för att höra något.
Plötsligt faller min finaste antika whiskey-karaff till marken. Basen från musiken har gjort att den hoppat längre och längre fram tills den till slut tippade över. Sjukt tråkigt. En sån där man har fått från mormor som hon har fått från sin far osv osv.. Eller, den var väl inte så gammal som jag ville tro, men rätt så gammal i alla fall.. Så jag underhöll mig med att plocka glas från golvet resten av förfesten.

Resten av kvällen då?
Vi gick till "Sommar"(gamla Trädgården). Jävligt trevligt, inte lika trevligt som när det var trädgårn. Lite dyr öl och lite för ungt folk men trevligt. Ett riktigt popställe. Men det kan man ju få vara på sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar