fredag 4 juni 2010

Kallsvett

Ni vet när man får sån där sjukt obehaglig känsla längs ryggraden när det är något som är fel. Man får svårt att andas och börjar kallsvettas. Man får tunnelseende och vimsar omkring och trippelkollar allting men fattar inte riktigt vad man letar efter.
Så har jag fått två gånger idag. Extremt jobbigt.
Ena gången var i morse när jag trodde att jag tagit bort material från en dags filmning. En filmning som absolut inte kan göras om. Jag blev illamående, kallsvettig på ryggen och ville bara sjunka under jorden.
Men det visade sig att jag bara döpt fel datum på mapparna. Herregud vilken lättnad. Den lättnaden är den bästa. Man blir glad och börjar skryta om att man fixat problemet.

Andra gången handlar egentligen om samma sak. Material som inte går att hitta. Letat och letat och vimsat runt och inte hittat ett piss. Visar sig att det ligger på en hårddisk som är ute på vift.
Den lättnaden har inte ankommit ännu då jag inte har hårddisken i säkert förvar.
Ge mig min lättnad så blir jag glad. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar