måndag 21 juni 2010

Skosnörning

Det dök upp en diskussion här på jobbet mellan Dasha och mig.
Hon pekade på mina skor och sa: "Meh! Så där kan du ju inte ha skona!". "Vadå? Att byxorna inte täcker över eller vadå?" frågade jag och hänvisade att mina byxor glidit upp och bakom "tungan".
"Meh, neeeej. Du kan ju inte knyta skosnörsknuten bakom! Den måste ju vara framför! Sådär har ju bara lowlifes i botkyrka (okej jag kanske kryddar, men typ så sa hon..)".
Jag har nästan alltid knutit knuten bakom lappen från och med jag gick i femman typ. Det är ju bara jobbigt att ha den framför. Eller kört nån variant som dom som finns här.

"Det är ju hiphop!" sa jag.
"När då? 95 eller? Då var nätbrynja också populärt" svarade hon.
Hur ska man ha då, frågar jag. Framför eller bakom, eller som Run DMC i Walk this way-videon?
Helt utan skosnören?

2 kommentarer:

  1. Va i helvete. Bakom såklart, alternativt knyter man sen petar man ner öglan/snöret på sidan, alternativt snurra skosnörena runt varandra ett par gånger för att sen trycka ner dem i skorna innan man stoppar in foten.

    Den till vänster är ju en så kallad Amir-knut, den är a l d r i g okej. Framförallt inte om du går omkring i gamla joggingskor från rean på stadium 2006 och dessutom har en decimeter för korta jeans (som också råkar vara från samma rea).

    F.ö. tycker jag att jag borde få lite cred för att jag är den enda som kommenterar på din blogg, visar hur mycket jag uppskattar den!

    SvaraRadera
  2. Bra john! Första som håller med mig! Dom har ingen koll dom där andra..

    SvaraRadera