torsdag 27 maj 2010

Vidret

Sitter kvar på kontoret och klipper och jobbar och står i. Stressad som fasen och måste hinna innan deadline.
Det är bara ett problem. Några rader bort från vårat lilla kontorslandskap sitter ett annat gäng. Ett annat bolag.
Här finns en snubbe som älskar att tortera andra runt omkring sig med sin otrooooligt dåliga musiksmak.
Han vet inte vad hörlurar är för något.
På dagarna har han en spellista (som förövrigt är gratisversionen av spotify så det störs av reklam ideligen) där han har lagt in typ 10 låtar som går om och om och om igen. Låtar med Markoolio, Linda Bengtzing och massa andra som jag inte kommer på för tillfället.
Låtar han tror andra också vill lyssna på. Han har fel. Jag vill inte lyssna på dom. Ingen av de andra på kontoret vill lyssna på dom.
Och nu, när alla har gått hem och man sitter själv här och försöker jobba på, sitter han där borta och lyssnar på den vidrigaste av hårdrock och försöker stampa taketen. I stil med detta.

Jag vet att jag gjorde ett inlägg förut om Slipknot. Och vissa tycker att sånt här låter likadant. Men det här är fan så mycket vidrigare.
Visst jag skulle kunna gå bort och klappa honom på axeln och be honom stänga av eller sänka.
Men då skulle jag ju inte ha nåt att blogga om..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar