måndag 24 maj 2010

Julafton

Vart inte mycket bloggande under helgen. Men vafan, så äre ibland.
Kan köra en superkort sammanfattning nu istället. Lördag firades min syster Mimmi som fyllde 25.
Vi åt på Forestas (vi uttalar det Forresta) terass. Mycket trevligt i den sköna sommarkvällen.

Jag och Evelina begav oss in till staden efter det och till stället "Humlan". Avskyvärt ställe enligt mig.
En miljon människor på typ 15 kvadrat. Alla ska beställa drinkar så det tar en evighet när man ska köpa öl. Armbågar i magar, ryggar, fötter som klivs på. Ja, nej.. inget ställe för mig. "Hits" från typ 97 - de dåliga hitsen.
Ser inte så jäkla bekväm ut.

Vi gick vidare till "Kåken" som jag inte heller hade varit på. Mycket trevligare än stället innan. Skön musik, sköna människor.

Igår, söndag, gjordes typ ingenting. Åt tårta med släkten på dagen för att fira Mimmi ytterligare en gång för att senare på kvällen äta "finmiddag"  och chirre framför Eyes Wide Shut.

Men idag!
 Idag är det julafton på kontoret! Dicken och Calle kom tillbaka efter något möte vid lunch bärandes på en stor kartong. I denna kartong låg den här lilla rackaren.

En Panasonic HPX171E. Jävligt smutt sak.
Premiärfilmade precis den på en kort intervju med Moneybrother (ja, jag var tvungen att namedroppa..).
Och Calle och Dicken. Dom är som små barn! Dom har köpt varsin Ipad som dom sitter och lattjar med nu.
Kul för dom! Verkligen! Jätte kul!......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar