onsdag 1 september 2010

HEJ MAMMA

Hej Mamma! (Mamma har börjat läsa bloggen. Måste vara lite trevlig..)
Hur mår du? (Jag ska försöka ha lite vårdat språk i fortsättningen och censurera lite saker..)
Kul att du hittade hit! :) (Det där menade jag inte.. :P)

Ja, så nu har mamma hittat till bloggen. Det är väl helt ok. Än så länge har hon i alla fall inte hittat till Facebook. Woosh, det får hon bara inte göra. :)

Jaja, tillbaka till mig. Vad har hänt sen vår fyrhjulingstrip? Inte mycket. Vi tog oss äntligen till Santa Marta igår. Kändes rätt sjukt när vi satt i bilen påväg in. Fyra svenska snubbar mitt i Colombias djungel, lyssnandes på Oasis - Wonderwall på radion och bara cruisar förbi dessa fattiga små byar påväg till deras amerikaniserade köpcentra "BuenaVista".

Där inhandlades b.la. dessa.

Jag vet.. "Åh nej. Har han också skaffat ett par ray ban wayfarers.." men det är det faktiskt inte. Det är ett par "Vonzipper" (uttalas gärna på extrem-tyska). Fina tyckte jag.
Köpte även ett risigt linne och en ficklampa (man vet aldrig när strömmen går, vilket är ofta) på Exito, Colombias motsvarighet till Walmart.
Påvägen hem åkte vi igenom översvämmningsdrabbat område och såg en hemsk, vad vi tror var, motorcykel-olycka. Konstigt dock att man inte sett fler av den sorten. Trafiken är galen.


Och nej mamma, jag kör inte. Jag förpassar den uppgiften till mina kollegor.

2 kommentarer:

  1. Va du som kör så bra! Ser bättre ut än i Amazonas ialla fall.

    SvaraRadera
  2. Ursäktra ja läser oxå din blogg har inte fått nåt shout out liksom.... Dålig stil... Har dessutom mailat digh men du svarar ju inte! Kan du lägga upp lite foton på hur ni bor typ ditt rum/kök/gym etc.. Stackare som blev magsjuk håll dig borta från flytande grejer friterade grejer blir aldrig dåliga! Här e allt bra tjockis har opererats o måste ha tratt om hiuvudet hon väcker mig på nätterna med att klaga över d men d e ganslka kul när han går in i grejer o välter saker. Du skriver så fint micke saknar dig massor!

    Kram mimmi

    SvaraRadera