fredag 3 september 2010

Blockad

Det är varmt idag. Ligger på rummet med nybrända ben från en förmiddags-solning nere på stranden. Tänkte på den geniala idén att dra upp badshortsen lite så att man får lite brunare lår. Nu har jag bruna ben upp till knäna, lila lår med en skön kant till übervita "över"-lår. Riktigt sexigt.
Har också försökt facebook-chatta med Evelina, men nätet här gör en tokig! Det är igång i en halv minut, sen går det ner i 5, sen igång igen, sen går strömmen för att det åskar och är så taskiga ledningar.
Och det med strömmen gör en också tokig.
Igår skulle vi försöka ta oss till en lite finare restaurang en kvart bort (Shakira brukar tydligen hänga där. Coolt). Vi har tänkt dra dit typ 3 gånger nu men aldrig kommit iväg pga olika pissiga anledningar. Men igår hade vi bokat bord, klätt upp oss, kammat håret och sprutat på lite lukta-gott. Jag hade fastat under dagen för att orka med så mycket som möjligt. Vi sätter oss i bilen och börjar köra på. Efter 10 minuters körande blir det stopp. Vi undrar vad det är som pågår och tänker tillbaka på allt snack med väg-blockaderna som skett några dagar tidigare.
Såklart var detta en sådan. Folk stod på vägen i ett led och blickade bort mot några däck som brann mitt på gatan. Jag satt och var livrädd och ville bara åka därifrån. Colombianer började samlas kring våra bilar och efter några nervösa blickar som vi alla utbytte med varandra drog vi på gasen hemåt igen.
Jag vågade inte ta några bilder, men ungefär så här såg det ut
Nu ska jag ner och jobba lite, sen ska vi se om vi kan ta oss dit i eftermiddag. Cross your fingers.

1 kommentar:

  1. Oj, låter jobbigt det där. Varför valde dom Colombia? Snygg teckning! Jag krossar fingrarna.

    SvaraRadera