lördag 18 september 2010

Fotosession

Sitter med ett tomt dokument framför mig och undrar vad jag ska skriva. Finns mycket att berätta men också så lite.
Sitter och klipper ett gäng inslag vi filmat de två senaste dagarna här i min säng. Såklart kan jag inte berätta om vad de handlar om. Tyvärr..
Har just nu precis kommit upp (eller inte längre precis, tog sån jävla tid att få upp bilderna..) från en liten fotosession nere vid stranden. Fick inte riktigt de bilder jag var ute efter, men det går väl an för denna gång. Har trots allt en hel månad på mig att få de bilder jag vill ha innan jag far hem till kalla Sverige igen.
Ett axplock av bilderna. (fyller ut texten lite med dom..)


Jaha. Vad har mer hänt? Idag åkte vi iväg på en liten tur för att koppla av (för det har vi ju inte gjort). Vi åkte till en by ca 20 minuter bort. Vi hade hört om att man kunde åka däck nerför en flod/fors, tydligen jätte vackert och avkopplande. Till slut, efter samtalat med halva byn på knackig spanska, fick vi tag i den personen som var ansvarig över trippen. Tre små killar på kanske 12 år vinkade till sig oss och därmed började marschen upp och nedför berg och djungel. Vi gick på små små stigar och pustade och stånkade medan vi ser hur en av småkillarna joggar iväg bärandes på 5 st däck på huvudet. Man kände sig lite som en västerländsk idiot som bara tar av det goda.
Men det var galet vackert, och galet svettigt. När vi tillslut kom fram efter 45 minuter var så blöta av svett att det kändes lönlöst att blöta sig ner ytterligare i floden. Men det gjorde vi. Satte oss i våra ringar (min ring var ett gammalt "Good Year" däck) och flöt fram genom floden. Längs kanterna fick vi hälsa på colombianer med blickar som utlästes "jävla gringos.. betalar dom för det där?" medan vi glatt vinkade tillbaka.
Ville inte ta med kameran dock eftersom risken för att den blev blöt och förstörd fanns. Så jag slänger upp en bild från en annan flod som ser typ likadan ut.
fotocred: Måns
 Nu ska jag springa ner till en omtalad fest nere vid poolbaren. En av många omtalade fester. Vojvojvoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar