tisdag 21 september 2010

Lyxhotell del 2

Tänkte först skriva något om valet som inträffade igår hemma i Sverige, men låter bli. Det är för katastrofalt för att ens nämna. Vilka är de JÄVLA bönderna som lyckats få in det där vidriga partiet in i Riksdagen? Sjukt.
Övergår därför till roligare saker. Som vistelsen här på finfin-hotellet där vi har avklarat en natt och kommer få avnjuta ännu en innan vi far "hem" till kackerlack-nästet. (Jag tänker inte ens nämna Gustavs rum (förutom i den här texten), det är för vidrigt underbart.)
I detta rum har jag och Måns fått bosätta oss för tillfället. Visst. Det är litet, men sängarna är gudomliga. Och visst, vi har inga fönster, men vi har en TV med massa spanska kanaler. Det är förresten riktigt intressant att alla elektriska apparater i det här landet avger en liten signaturmelodi så fort man sätter på eller av den, typ som signaturmelodin till Tetris. Lite 8-bitars känsla på det.


Liksom detta badrum. Varmvatten! Hör ni det!? Varmvatten! Jag har nog aldrig känt mig så ren som efter att ha duschat här. Man blir liksom aldrig lika ren och ljuvlig efter en kalldusch. Och jag som egentligen inte tycker om att duscha för varmt. Dessutom har dom sånna där helt onödiga små "gåvor" på detta hotell också. Så som små schampo-flaskor, tvålar och en flaska med hälsorikt vatten.
Som om inte det vore nog! De har en liten kyl fylld med godsaker också! Undrar om det kostar?..
Dom skriver saker på kackig engelska på sina nycklar.
 You gotta love IT!
Förresten! Tack Johan för att du länkade till min meningslösa blogg så fler försvunna själar kan titta på mina helt meningslösa bilder. Gulligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar