fredag 10 september 2010

"Min dag i bilder"

Dags att sätta en sån rubrik också. "Min dag i bilder" låter ju skitlöjligt, men det är väl precis vad det här inlägget kommer handla om. Att rubriksätta inlägg förövrigt är ångestframkallande. Man måste ju skriva något fyndigt för att det ska läsas. Har upptäckt att jag gärna bara skriver ett ord som rubrik. Kan man ju också göra om man vill, eller?
Jaja nog om rubriketik. Vad vare jag skulle skriva nu då? Jo något om varje bild. (tänk på att man kan klicka på bilderna så blir dom som magiskt större!)
Vi kan väl börja med den här bilden.


Nej det är ingen solkatt som fångats i linsen, utan någon slags regnbåge runt solen. Jag har för mig att detta fenomen kallas för "Halo". Inte som spelet "Halo" utan som från betydelsen det kommer ifrån - gloria eller "crown of light" (googlade mig till det..) Sjukt coolt fenomen i alla fall. Någon som vet varför det uppstår?
Men bilden i sig vill också berätta att det var sjuuukt varmt idag. Och eftersom det inte finns någon termometer någonstans kan jag inte avslöja om exakt hur varmt det var, men varmt så att det kändes som jag stod i en dusch, så mycket svettades jag. Mycket mysigt. Hur kallt är det hemma förresten? Så jag kan njuta lite extra..?


Gustaf (ö. bilden) och Måns (u. bilden) gör sig redo för inspelning på sina egna vis. Gustaf (eller Gustavo, som han kallas av colombianerna) tycker om att skölja ansiktet alternativt smörja in sig i ansiktet, något med ansiktet ska det vara i alla fall, medan Måns gärna tar på sig dans-skorna och gör ett framträdande med Take That's låt "Relight my fire". Han älskar verkligen den låten. Allt för att få upp stämningen liksom, meddelar han oss varje gång.


Samtidigt som detta sker, står Calle nedanför vår balkong och kallar (helst med sitt patenterade hesa vrål) på våra namn, medan han uppdaterar sin twitter. Tydligen många upprörda känslor till något program han var med och tillverkade .


Just ja! Så här ser hotell-lägenhetskomplexet ut. Låt er inte luras av utsidan. Gör aldrig det. Tänk på att insidan är det som räknas. Och här inne finns det inget att räkna med.


Vägarna börjar försvinna i och med de dagliga regnovädren. Sjukt ändå. Är det inte så maffian gör/gjorde? Kontrollerade infrastrukturen? Först elen, sen vägarna, sen vattnet och vad sen? För elen här borta är ju inget att räkna med. Och vattnet stängs av, alternativt slutar pumparna fungera när elen försvinner. Vägarna finns knappt, förutom på stora vägen. Skare vara så här? Va? Skare det? va va va? Tycker jag verkar onödigt..

Men jag ska sluta med att klaga. Det är ju trots allt otroligt vacker natur här.
När det inte regnar.

2 kommentarer:

  1. Halo=ljusets brytning och refexion i iskristallerna i ismoln. Förr järtecken för krig och olyckor. Se upp!!! Sthlm skärgård idag 17 grader. Snygga bilder!

    SvaraRadera
  2. Jag läser aldrig rubriken! Så den är rätt överflödig för min del! Mera bloggning :D Kysss!

    SvaraRadera