tisdag 31 augusti 2010

Quad Bikes!

Några dagar har gått och vi har fått nån slags uppkoppling på rummet. Känner mig inte riktigt 100 idag, men det kan antingen vara efter de ölen som intogs under gårdagens kväll, eller möjligtvis utflykten vi gjorde. En utflykt som gav otroligt mycket. Vi tog oss en bit bort från hotellet och åkte på en fyrhjulings-safari! Så sinnesjukt roligt! Alla fick varsin hoj, jag en silver-grå (såklart coolast), och sen började äventyret. Vi åkte genom små, små byar och vinkade till små barn som stod med de största leenden jag sett och hejjade på oss när vi försökte ta oss upp för omöjliga vägar. Vi begav oss vidare in i djungeln i lera och grus och uppför ett berg. Väl uppe stannade vi till vid en fors där vi kunde bada i nån sorts naturlig pool. Så galet vackert. Det var svårt att inte tänka på Avatar när vi susade förbi de enorma träden och dess lianer. Efter 4-5 timmar var vi tillbaka där vi startade med stora leenden på läpparna och nyfunnen energi.


Nu ska vi snart försöka ta oss, men kan kan aldrig ha förhoppningar i det här landet, till Santa Marta så jag äntligen kan få köpa ett par nya solglasögon. Mina pupiller börjar snart få solbränna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar