torsdag 19 augusti 2010

Framme!

Äntligen, äntligen, äntligen framme!
Efter en lång resa sitter jag nu äntligen här vid pool-baren och njuter i värmen.

Helvete vilken kaotisk resa det var. Reste ifrån Stockholm i tisdags och fram till Paris sent på kvällen.
Väl i paris skulle va ta oss till ett hotell som vi skulle övernatta på. Ett Ibis-hotell skulle vi bo på.
Väl framme tog vi oss till en infodisk och frågade efter hotellet och hur vi skulle ta oss dit. Vi fick någon förklaring på taskig engelska/franska om att vi skulle gå en bit och ta en shuttle. Vad vi inte visste var att det fanns 3 olika ibis runt flygplatsen. Efter att letat runt och åkt något flygplans tåg fram och tillbaka och kommit till fel hotell först och sen gått till någon busshållplats för att ta en "black bus" kom vi äntligen fram efter 3 timmar (oj vilken lång mening..). Där var det knas med rummen så jag och Gustaf fick dela säng. Jaja. Dagen efter mötte vi upp Calle och hans bror och hoppade på flyget till Bogota. Helt ok flygning med media spelare i sätet framför och video on demand. Sånt gillar jag.
11 timmar tog flygningen och vi kom fram trötta och möra.
Väl i Bogota skulle vi möta upp några nissar från något resebolag som skulle ta oss till nästa flyg.
Vad vi inte visste var att det var 5 timmars väntan i den tråkigaste terminalen/flygplatsen på denna jord. Fann några caféer och någon restaurang men inte mer. Vi kom i alla fall på planet och landade en timme senare i Santa Marta, en stad längst upp vid karibiska havet. Där skulle vi hoppa på någon buss/shuttle till vårt hotell. Fick sitta och vänta i regnet i 45 minuter tills den äntligen dök upp. Efter att ha åkt i livsfarlig trafik med vägar som hade improviserade vägbanor i en timme kom vi fram och trötta.
Somnade på en stock i ett helt ok rum som jag nu delar med Gustaf, vår "produktionsassistent", och Måns, vår ljudtekniker. Goa grabbar.

Oj vilken timme för timme - uppdatering det här blev. Och ja, jag vet att jag ofta gör så, men vafan. Vill ju summera allt på en gång så jag slipper ta mig ner hit med datorn på ett tag för att skriva ihop något kort ovettigt igen.

Jag återkommer med bilder och sånt senare när jag får tid/ har lust.
Just ja! Mobilen har ingen som helst täckning där jag är just nu, ska försöka lösa det på något sätt så jag kan få tag i viktiga människor där hemma :)

Puss på er/dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar