måndag 16 augusti 2010

Resfeber

Sitter på kontoret idag. Inte så mycket att göra. Ska filma en kort grej i eftermiddag, men efter det finns inte mycket mer att göra. Har resfeber så in i helvete just nu. Åker iväg imorgon med flyg klockan 19:30 till paris och sen vidare till Colombia. Är borta i ca 7 veckor. 7 veckor!! Har fan aldrig varit borta så länge. Kommer bli intressant. Längsta resan var till Malta på konfirmationsläger. Men nu ska jag jobba och inte läsa om gud och festa.

Var på apoteket på Åhléns i helgen och köpte på mig massa. Kände mig lite som en haschtomte som gick omkring i hyllorna och samlade på mig mediciner efter mediciner. Man skulle ha piller för huvud, piller för mage, piller för allergi, piller för bakfylla osv osv. Jävla massa att tänka på. Det sjuka var dock när jag skulle betala allt. När jag hällt över allt jag hade i mina händer/armar på disken och ska betala frågar expediten om jag har åhléns kort. Är inte det lite sjukt? Ska jag få poäng (som senare utvecklas till rabatter) på saker som recept och medicin? På saker som man behöver om man mår dåligt eller har ont. Nu har jag förvisso åhlénskort och fick mina poäng, men gick ifrån butiken med en viss undran om man verkligen får göra så? Knasigt..
Nu ska jag skriva klart min packlista. Vad fan är det man alltid glömmer och kommer på när man sitter i planet? Hmm..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar