fredag 27 augusti 2010

Kass

Dålig i magen idag. Sitter ensam på kontoret och slösurfar på facebook och lyssnar på "Summertime" med "DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince (aka Will Smith och Jazzy Jeff) och väntar på att Evelina ska komma online nångång så man kan få säga hej. Har sån sjuk seperationsångest just nu.

Tanken var att vi skulle åka iväg från hotellet en stund idag. Åka iväg och simma med delfiner i någon by en timme härifrån. Vi har tänkt göra det varje dag men det har alltid varit strul med bilarna så det har inte blivit av. Men idag fick vi en bil! Alla var peppade, jag kände mig mindre peppad då min mage är riktigt orolig men tänkte ignorera det. Men så fick vi höra att det var "no-go" att köra utan chaufför. Tydligen har det varit oroligheter under natten med vilda demonstrationer. Folk som bränt däck och skapat blockader längs vägen eftersom de protesterar mot elen, eller icke tillgänglig el eller hur det nu var. Så ingen utflykt idag heller. Segt som fan. Håller på att vänta in en colombiansk chaufför som kanske kan ta oss in till Santa Marta så man kan få handla lite strunt och komma iväg nån timme.

Och nu sitter jag och är galet hungrig. Lunch är serverad nere vid poolen, men det är frågan om man vågar äta något och får behålla det.. Känner mig nere och irriterad. Men vafan. Jag är ju paradiset! Då ska man inte klaga. Speciellt när jag hör om vädret hemma. Haha! Suckers!

1 kommentar:

  1. Hej Mikael.

    Tråkigt att läsa om din magsjuka. Du får se det positivt. Du kanske tappar ett extra kilo, eller två. Ett litet tips till nästa gång du försöker göra oss avundsjuka genom att publicera en bild som ska föreställa paradiset. TA EN BRA BILD DÅ, PÅ ETT ANNAT MOTIV. INGEN JÄVLA GRÖN ÄNG MED ETT BERG I BAKGRUNDEN. DET ÄR DESSUTOM MULET OCH SER INTE SÄRSKILT BEHAGLIGT UT.
    Som sagt, ett tips.

    vänliga hälsningar, Johan

    SvaraRadera