torsdag 26 augusti 2010

Regn!

Helvete vad det regnade igår kväll.
Jag kände mig så sjukt rastlös så jag begav mig upp ensam till gymmet som finns här på hotellet (jag vet, det låter sjukt. Jag och gym liksom? Galet).
Men i alla fall. Jag gick ensam och skulle pumpa, när jag hörde hur det började åska långt där borta.
Äh, tänkte jag. Det där regnet kommer om en halvtimma. Men icke. Kom på en gång. Och inte så att det började dugga först, utan det small till ordentligt. Så när jag var klar behövde jag fan inte ens duscha.
Sprang tillbaka till rummet, en sträcka på kanske 200 m. Tog runt 40-50 sekunder.
Så här jävla blöt blev man.

Det är fan inte regn. Det är monsun


Efter, och under, regnet blixtrar det såklart. Och jävlar vad det blixtrar när det blixtrar. Blixt var 5e sekund! Galet! Så alla springer efter sina kameror. Detta blev resultatet.

(ok, det finns ingen blixt på bilden, men det var strömavbrott och det blev den coolaste bilden..)
I alla fall. Medan jag sitter ihopkurad och skitkoncentrerad på balkongen för att ta det jävla fotot flyger en äcklig jävla fladdermus rakt in i skallen på mig för att fortsätta in på kontoret.
Jag skrek till som en tjej och Gurra tog skydd bakom en kartonbit.

Welcome to Colombia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar