onsdag 6 oktober 2010

Strax så.

Sitter i en så kallad "blogg-torka". Vet inte vad jag ska skriva men känner ändå ett behov av att skriva saker.

Igår åkte flera hem. Gurra åkte. Glada, goa Gustav. Kändes tomt. Men jag är glad för deras skull. Att få lämna det här nästet även om det är typ 24 timmars resa hem. Att få komma hem. Komma hem till vardagen och alla bekvämligheter.
Nu är det bara jag och Måns och gubbarna kvar. Fick dock höra igår att min hemresa är beräknad tidigare än väntat.
Så glad har jag nog inte blivit på länge under min tid här borta. Visst, det är oktoberhöst där hemma, det är varmt och soligt här. Visst, där hemma kan man inte bara gå ner till havet eller poolen innan man börjar jobba. Men nu vill jag hem. Hem hem hem!

Vet att jag skriver mycket om att vilja åka hem, men det är det enda som håller livsglädjen uppe här borta. Mår inte bra här borta. Jag bor i ett mögligt rum. Svettas konstant. Dricker för lite vatten. Äter för lite mat. Om nån halvtimme ska jag iväg till vårdcentralen för att kolla upp några vidriga utslag jag fått på min ena arm.

Jag vill hem. Och det ska jag också.
One week to go.

3 kommentarer:

  1. Heja höstrusk! Och tänk på allt annat som väntar också... en bunker, att frysa in kläder och sånt kul!

    SvaraRadera
  2. Vi tycker oxå det är toppen att du kommer hem!!!!!!!!!!!!!!! Fin bild!!!!!!!

    SvaraRadera