måndag 11 oktober 2010

Dan före dan före..

Idag måste vara den varmaste dagen. Säkert 40-42 grader varmt. Legat på stranden hela förmiddagen för att pressa på det sista jag kan. Regnperioden verkar ha dragit förbi.  Känns ju typiskt.

Men nu jävlar är det snart över. På torsdag åker jag. Klockan 10:30 går bussen till den minimaliska flygplatsen här i Santa Marta. Vi kommer lyfta från den alldeles för korta landningsbanan och landa drygt en timme senare i Bogota. Där väntar 3-4 timmars väntan innan vi sätter oss på den 11 timmar långa resan till Paris. Sen är det bara slutspurten kvar.
Och jag är så sugen. Sugen på allt! Sugen på att gå till Texas Longhorn och äta en välstekt biff med bearnaise och kanske lite pommes till. Randig kaviar på en hård macka toppad med skivat kokt ägg. Djungelvrål. Bilar. Chips med dipp. En riktig sallad med feta-ost. Bacon. Pasta. Mmmm.. Pasta som inte är överkokt. Riktigt kaffe (konstigt nog eftersom man befinner sig i kaffets land finns inte något gott kaffe..). Ost. Tacos. Taco-kastler. Kranvatten. En dusch som inte har infekterat vatten.

Men än är det inte över. Nu kör vi på i två dagar till och steker och jobbar. Vill inte gotta i mig för mycket heller. Folk från Sverige har kommit ner de senaste veckorna med svenskt godis och dylikt. Men jag har avböjt. Jag vill på något sätt lida. Lida in i det sista.
Det blir så mycket bättre när man kommer hem då.

3 kommentarer:

  1. Det är bra micke! Pina dig! Så du gillar kylan sen... för nu är den fan här. Jag var inte lyckligast i världen imorse klockan 6 kan jag säga. Kylan tränger som tränger in i märgen är på intåg. Brr.

    Men skriv nu en riktigt shoppinglista till mig, maila den!

    SvaraRadera
  2. Och på lördag ska det snöa haha!!!

    SvaraRadera
  3. Jag vill absolut inte va en party pooper men Frankrikes flygplatser är stängda idag tydligen strejk har nog ordnats till på torsdag/fredag ses då kram kram

    SvaraRadera