måndag 22 november 2010

Ostressad stress

Kom först till jobbet imorse. Är väldigt ovanligt. VÄLDIGT ovanligt. Men kul när det händer. Lite som triss-reklamen, "plötsligt händer det". Nä kanske inte så kul. Men det berodde i alla fall på att jag kom med tåg direkt från Flen, 111 kilometer från Stockholm.

Spenderade halva helgen där. Åkte dit i lördags efter ett mardrömsupehåll på IKEA. Jag var inte ensam om man säger så. Typ 1 miljard människor som tyckte att de hade all tid i världen på sig för att titta på onödiga diskborts-hållare och välja mellan 400 olika gardiner. Och alla gåår ju så lååångsaaamt. Jag ville strypa mig själv.
Men jag kom ut ur folksamlingen helskinnad och vi åkte bil ner till metropolen.
Och där jag gjorde absolut ingenting resten av helgen. Inget vettigt över huvud taget. Låg i soffan och slö-tittade på fotboll och filmer eller spelade tv-spel med Arvid när Evelina var iväg och hälsade på hästar hos Emelie. Åt för mycket mat och för mycket kladdkaka.

Nu sitter jag ensam på jobbet och slösurfar samtidigt som jag klipper jobbet vi gjorde i fredags i Ängelholm. Snart syns det på tv6.se. Kolla då!

1 kommentar: