fredag 12 november 2010

Fredagkväll.

Fredagkväll. Lite rö(v)dvins-full. Sugen på lite mer. Känner mig mer poetisk då. Rödvin och skriveri håller hand.

Nej. Nu är det dags att börja blogga lite mer. Känner mig dålig. Fick höra på omvägar här om dagen att min mamma sagt att när hon läst bloggen när jag var i Colombia, att hon kom mig närmre. Kändes fint. Kändes bra. Mycket bra. Pratar så sällan med min mor. Inte för att jag inte vill, men för att jag har så mycket annat i huvudet. Likadant med resten av familjen. Hinner inte tänka på vad jag håller på med just nu ändå. Måste börja strukturera upp det viktigaste tror jag.


Det har varit några hårda veckor nu efter hemkomsten. Svampen har kommit tillbaka och spridit sig över handen. Frågade Bella som jobbar som sjuksköterska vad hon trodde skedde på min arm.
"Gäst-svamp" trodde hon att det var. Jävligt otrevlig gäst tycker jag. Och tydligen har jag parasit i min mage också. Eller jag vet inte om jag har. Har inte hunnit testa mig än. Eller jag har inte velat rättare sagt. Avföringsprov krävs. Hur äckligt låter inte det? Ta en liten klutt av bajset och skicka in som prov. USCH USCH USCH!
Jävla land. Tar bara med sig problem. Och programmet har också sina efterskalv. Fortfarande massa strul. Ska bli galet skönt att få checka av det så fort som möjligt och börja med nya saker.
Du/Ni såg väl Schulman Show. Bra va? Säg bra.

Oj vad osammanhängande inlägg, men som sagt. Rövvinsfylla. Ekologiskt sådant. Nu - kåken.
Tjing!

1 kommentar: