måndag 5 juli 2010

Helgen

Fan. Det var ingen bra idé att skaffa blogg. Nu har jag inte bloggat på några dagar och känner typ ångest..
Nu skulle jag kunna skriva om vad jag gjorde i helgen. Men det känns ju trist. Men jag gör nog det ändå. Väldigt kort.
Fredags kom jag hem till Stockholm från Borlänge för att stanna i några minuter för att åka vidare ner till Mariefred och Johanna och Alex place. Vi softade på deras brygga hela kvällen och solbadade och åt gott. Mycket trevligt.

Lördags var vi hos Catta, eller strax bortom hennes hem i Flen. Satt på en udde hela kvällen och drack och åt. Eller jag drack inte. Jag var nykter dock eftersom jag skulle köra. Skönt på sätt och vis, men samtidigt jävligt trist. Man blir fan snabbt osynlig och associal när man är nykter på en fest. På vägen tillbaka var vi tvugna att korsa en kohage. Fyfan vilket obehag. Evelina mobbade mig och berättade historier om när kor jagat henne och hennes kompisar när dom var små. Jag mådde dåligt.

Söndags åkte vi tillbaka till Sthlm och tittade på Redbull Flugtag i Strömmen. Det var skoj, om det inte hade varit så jävla varmt. Helvete vad varmt det var. Till kvällen beslöt vi oss för att svalka oss på bion och tittade på Shrek. Lättsam och rolig en trött dag som den var.

Idag har jag jobbat, jobbat och jobbat. Suttit och klippt allt från Peace and Love. En musikvideo och lite mer. Suttit och nynnat på låten hela dagen som jag klippt musikvideon till.
Nu är jag hemma. Ensam. Evelina är på sitt landställe på Åland. Jag står i köket med förkläde och en stekspade i handen och undrar vad fan jag ska laga för middag.
Fy fan för att vara ungkarl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar