torsdag 8 juli 2010

Det här..

Det här med bloggandet har gått utför sista tiden. Jag vill ju blogga. När det händer nåt kul/intressant eller jag ser något kul tänker jag typ direkt "fan det här ska jag blogga om!" (okej, kanske inte tänker just det, det första jag gör, men strax därefter.).
Men det blir inte så alltid. Antingen sitter man på kontoret och har fullt upp. Eller så kommer man hem sent och orkar inte logga in för att skriva några idiotiska rader om sitt ointressanta liv.
Vem fan bryr sig liksom?

Men sen tittar man på statistiken. Jääävlar vad det dalar snabbt så fort man inte lagt upp nåt på en dag.
Och det gör ju en ledsen och man känner sig obehövd snabbt. Det är ju en del av grejen varför man bloggar. För att man är en s.k "attention whore". Man behöver bli sedd. Man vill bli hörd.
Visst, man gör det till stor del för en själv, men också är det ett försök till att bli upptäckt, sedd och hörd.
Vafan, så funkar ju det. Överallt.

Nej, dags för nya tag. Nu är det snart semester. Då finns mer tid för sånt här.
Eller så tar bloggen också semester. Vem vet?
Allting kan hända. Bloggen är rund.

2 kommentarer: