lördag 3 juli 2010

Fred och Kärlek

Dåligt uppdaterande, men jag har ju vart borta på vifft!
Vi var i Borlänge och Peace & Love. Jävligt smutt festival. Jag har endast varit på Hultsfredfestivalen och det var 05 & 06 så det var kul att komma till något nytt! Soft med stadsfestival (om man nu kan kalla det för det) där det är nära till butiker och sånt. Sen att vi bodde på hotell var ju bara det så galet mycket härligare.
Vi spelade in för Red Bull och deras tävling "Bedroom Jam" där band kan tävla om att få spela på just festivaler och sen ha chansen att vinna två veckors studiotid i London.
Vinnarna denna gång som fick chansen att uppträda på Redbull-scenen var "Popterror". Ett band från Umeå med influenser av både Bob Hund och Håkan Hellström. Riktigt trevliga och duktiga.

Efter att ha jobbat hela dagen unnade vi oss lite festivalande själva. Vi såg på Robyn..

... och Kent. Jag utnyttjade såklart min pressackreditering och tog mig fram med alla andra pressfotografer på Kent konserten.
Alla andra hade superduper teleobjektiv som var typ en meter långa medan jag hade mitt lilla 18-55 mm. Men vafan. Lite bilder fick jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar