onsdag 1 december 2010

1a December

Idag är det den första december. Jag har inte ens skaffat mig en julkalender. Jävligt illa. När jag var yngre kunde jag sitta och pyssla i dagar innan december månad för att sätta ihop min alldeles egna julkalender. Detta för att jag är nötallergiker och ofta inte kan äta chokladen som finns i de vanliga kalendrarna. En gång gjorde jag små påsar och nummergav varje påse från 1 till 24 och fyllde med tre godisbitar. Påse nummer 24 fick såklart flest och störst godisbitar. Sen spikade jag upp ett snöre på väggen och trädde upp påsarna på detta. Sjukt bra idé. Kanske inte att spika upp kalendern, men själva påsidén. Kanske man ska vidareutveckla.
Nu för tiden brukar jag inte ha en kalender. Kanske får en i papp hemskickad av mamma, fast (förlåt mamma) dom brukar vara så sjukt tråkiga. Kristliga illustrationer och bakom varje lucka är det alltid någon oklar bild. Som en liten pall eller kanske en kub. Vad har det med julen att göra frågar jag mig?
För några år sen hittade jag den HÄR sidan. Har dippat lite på senare år, men fortfarande sjukt kul.

1 kommentar:

  1. Klaga inte på de kristliga kalendrarna då lär du ju nånting oxå!!!

    SvaraRadera